Seriespill og arrangementsansvar
Seriespillet går i gang med full styrke kommende helg, 21.- og 22.september. Som hjemmelag plikter man å stille med sekretariat bestående av en tidtaker, en sekretær og en skuddklokkeoperatør. Vi går også over til live-skjema i U13-serien. Dette fordrer at man legger inn lagoppstilling på forhånd. Ha også klart papirskjema som kan benyttes som en backup. Det er lurt at man har 2 pcer/brett i sekretariatet der én benyttes til kampskjema og at den andre kan benyttes til å forberede lagoppstillinger til neste kamp. På denne måten kan vi sikre oss at kampene begynner til oppsatt tid. Dersom man ønsker å få øvd seg på sekretariatsfunksjonene kan man bestille testkamper og skjema på denne siden: https://www.basket.no/serie-og-turnering/support-livekampskjema/
Samtidig ønsker vi også å fremheve arrangementsrutinene for seriekamper. Arrangørklubb/hjemmelag plikter å sette seg inn i-, og følge opp disse. Klubbene plikter å betale dommerne så tidlig som mulig og senest 14 dager etter at oppgjør er sendt inn. For sen dommerbetaling vil resultere i bot. Eventuelle brudd bes innrapporteres til regionadministrasjonen. Arrangementshåndbok finnes her: https://www.basket.no/siteassets/region-ost---dokumenter-og-bilder/ro-arrangementshandbok-nbbf-region-ost---seriekamper.pdf
Ved eventuell walkover skal hjemmelaget betale dommerne på vanlig måte, man vil få tilbakebetalt dette på slutten av sesongen.
EasyBasket
De første arrangementene vil bli publisert og tilgjengelig for påmelding mandag 23.september. Påmelding skjer via TurneringsAdmin. Nye arrangementer vil publiseres fortløpende. Spørsmål omkring EasyBasket rettes til Mats Pedersen på mats@basket.no.
Dommerutvikling
Ta vare på dommerne! Arrangører plikter å ha en kampvert som skal fungere som bindeledd mellom dommerne og arrangører. Vi viderefører dommerutviklingsprosjektet som startet i fjor, og vi anmoder klubber om å ta kontakt med regionen for å avtale kampleder- og aspirantdommerkurs.