For å sikre at det blir bred produksjon av norsk basketball har Norges Basketballforbund (NBBF), TV 2 og MyGame blitt enige om at MyGame tar over rettighetene fra TV 2. TV 2 skal som i dag vise utvalgte kamper lineært og være med videre i utviklingen av norsk basketball. TV 2 er en av medeierne i MyGame.
Generalsekretær i Norges Basketballforbund, Espen Andrè Johansen, gleder seg over det nye samarbeidet.
– Vi er veldig glade for at MyGame vil være med å eksponere og utvikle norsk basketball, både på kvinne- og herresiden. Det skjer veldig mye innen norsk basketball om dagen. Det gjør det også produksjonsteknisk i medieverden. Derfor er dette en god match. Og vi vet at en rekke andre forbund og idretter har svært gode erfaringer med MyGame, sier Espen Andre Johansen.
Norsk topp- og breddebasketball består av om lag 185 klubber og ca 800 lag, fordelt på ca. 100 haller, og det spilles nær 8 000 kamper i sesongen. Forbundet har mer enn 20 000 registrerte medlemmer.
– Vi synes det er stor stas å få lov til å være med å bygge medieproduktet rundt norsk basketball. Det skjer store endringer i måten sport produseres på om dagen, og det er veldig givende at flere eliteforbund viser oss tillit. Dette samarbeidet ser vi virkelig fram til, sier Lars Setsaa, administrerende direktør og ansvarlig redaktør i MyGame.
MyGame har tidligere annonsert at selskapet tar over rettighetene til de norske eliteseriene for kvinner og menn i innebandy og volleyball.
MyGame er deleid av norske TV 2 og Amedia, og er en del av svenske Sportway Media Group.
For mer informasjon, kontakt:
Lars Setsaa
Administrerende direktør
MyGame
Tlf: + 47 934 13 589
E-post: lars@mygame.com